Asociacija „Lietuvos BMW klubas“

• Banko sąskaita:LT07 7290 0000 0870 0894
Kontaktai

Rudens kelionė per Lietuvą 2009

Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais,  įvyko tradicinis BMW klubo renginys – kelionė per Lietuvą.

Šiais metais buvo pasirinktas Žemaitijos regionas.

Kelionė prasidėjo bendru susirinkimu Rietavo miestelyje, kuris nuo seno yra žinomas kaip kultūros ir inovacijų centras. Juk šiame mietelyje pirmą kartą Lietuvoje buvo įžiebta elektros lemputė ar nutiesta pirmoji telefono linija ir tt.

Susirinko mūsų nei daug, nei mažai – apie 20 automobilių, iš kurių didelę dalį sudarė svečiai iš Baltarusijos BMW klubo.

Rietave aplankę Oginskių dvarą ir muziejų pajudėjome Telšių link. Pakeliui pasisėmėme protėvių energijos spėjamoje Lopaičių šventvietėje - piliakalnyje. Visą dieną mums talkino žurnalistas Eugenijus Bunka. Apie Lopaičių šventvietę mums papasakojo įvairių įdomių istorijų, kurios privertė susimąstyti apie  praeities mitologiją.

Toliau vingiuodami Žemaitijos keliukais važiavome pro Varnius Telšių link. Telšių miesto pakraštyje, mojuodami BMW vėliavomis, mus pasitiko BMW klubo narys Gražvydas Biknius su kitais šių automobilių mylėtojais. Lydimi įspūdingų triračių motociklų važiavome Telšių senamiesčio link. Išrikiavę savo plieninius žirgus prie pagrindinės miestelio gatvės pasigrožėjome puikiai rekonstruotomis Žemaitijos sostinės senamiesčio gatvelėmis. Telšiuose buvome pakviesti į UAB „Balta Mėlyna“, kuri specializuojasi prekyba naujomis ir dėvėtomis BMW dalimis. Telšiškiai mus ir toliau maloniai stebino. Tokio šilto ir vaišingo sutikimo tikrai nesitikėjome. Lūžo stalai, nukrauti gėrybėmis, o aplinkui puikavosi restauruoti ne vieną dešimtį metų skaičiuojantys BMW automobiliai. Visi rado apie ką pašnekėti, o mūsų vaikai džiaugėsi žaislinėmis BMW mašinėlėmis.

Toliau kalnuotais ir vingiuotais Žemaitijos keliais pro Alsėdžius važiavome Žemaitijos Kalvarijos link. Anot Eugenijau Bunkos, Žemaičių Kalvarija - antra pagal šventumą vieta Lietuvoje. Trumpai paklausę istorinių faktų bei pasivaikščioję po miestelį pajudėjome link savo nakvynės vietos Palangoje. Viešbutyje mūsų jau laukė soti vakarienė bei vakarinė Lietuvos krepšinio rinktinės intriga.

Kitą dieną, po įtemtų varžybų bei ilgai užsitęsusių vakaro diskusijų, dalis sirgalių nusprendė pasilikti Palangos mietelyje ir pasigrožėti rudenėjančiu pajūriu.

Taigi papusryčiavę ir susėdę į BMW automobilius patraukėme Mosėdžio link . Pakeliui pravažiavome gražius kaimo miestelius, kur kaimo bobutės, pamačiusios mūsų vokiškų automobilių koloną,  puldavo žegnotis :)

Mosėdyje apžiūrėjome Vaclovo Into sodybą bei pasivaikščiojome po puikiai sutvarkytą miestelio centrą. Panaši „akmenuota“ aplinka mus pasitiko ir Orvydų sodyboje. Įspūdinga, kiek žmogus gali sukaupti visokio „turto“ per savo gyvenimą.

Iš Orvydų sodybos važiavome Platelių link, kur mūsų laukė gidas Eugenijus bei užsakyta ekskursija po buvusią sovietinę atominių raketų paleidimo bazę Plokštinės miške. Bazė statyta 1962 metais. Ją sudarė keturios 27  m gylio apie 5 m skersmens raketų šachtos, patalpos, kuriose sumontuota valdymo, paleidimo įranga, elektros generatoriai, ir viskas po žeme.

Iš bazės važiavome į paskutinę mūsų lankytiną vietą – Plungės dvarą. Ten ir išsiskirstėme.

Visą kelionę mus lydėjo puikus oras ir gera nuotaika. Tikiu, kad daugelis dalyvių naujai pažvelgė į Žemaitijos kraštą ir atrado kažką nauja, jei taip – tada kelionė pavyko.

Nuotraukas galima pamatyti čia.